Amaç
Bu projede öncelikli amaç; yaratıcı drama, eğitsel oyun ve Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin entegre edildiği çalışma yapraklarını kullanarak hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine katkıda bulunarak, fen bilimleri dersini eğlenerek öğrenmelerini sağlamaktır. Projenin 3-6 Haziran 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Projenin katılımcı grubunun 4 ortaokuldan seçilmesi hedeflenmektedir. Çalışmanın örneklem grubunu, 4 ortaokuldan katılım gösteren hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip 5. sınıf düzeyinde 10 öğrenci ile bu öğrencilerin 4 fen bilimleri dersi öğretmeni oluşturacaktır. Proje 1 yürütücü, 2 uzman (1 fen eğitimcisi, 1 özel eğitimci), 4 eğitmen (yaratıcı drama-fen-özel eğitim uzmanlık alanlarında) 5 rehber ve 1 sağlık personelinin katılımı ile başarılı bir şekilde tamamlanacaktır. Tahmin-Gözlem-Açıklama yönteminin entegre edildiği çalışma yaprakları, yaratıcı drama ve eğitsel oyunlar ile öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine katkı sağlanması, fen bilimleri içeriğinde yer alan konu kavramları eğlenerek öğrenmelerine katkıda bulunulması hedeflenmektedir. Proje içeriğinde hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin sahip oldukları özellikler göz önünde bulundurularak günlük planlamalar yapılmıştır. Projenin sosyal medya hesapları kullanılarak duyurulması sağlanacak, bu süreçte okullarla da iletişime geçilerek afişler paylaşılacaktır. Düzenlenecek projenin hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin bilim adımlarının çalışmalarında kullandıkları yol ve yöntemleri temel alan bilimsel süreç becerilerini kullanma yolunda gelişimlerine katkıda bulunularak özel gereksinimli bireylerin fen bilimleri dersini eğlenerek öğrenmeleri sağlanacaktır. Proje boyunca öğrenci ve öğretmenler etkinlikler sonunda elde ettikleri deneyimleri Günce defteri tutarak kayıt altına alacaklarıdır. Öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimleri dereceli puanlama anahtarı ile kayıt altına alınacaktır. Projeni ayrıca fen bilimleri öğretmenlerine kaynaştırma öğrencilerine yönelik yapılacak öğretimde izlenilecek süreçlerle ilgili ilk elden deneyim kazanmaları yönünde katkı sağlayacağı düşünülmektedir.