Amaç
Bu projede öncelikli amaç; yaratıcı drama, eğitsel oyun ve Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA) yönteminin entegre edildiği çalışma yapraklarını kullanarak hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine katkıda bulunarak, fen bilimleri dersini eğlenerek öğrenmelerini sağlamaktır. Projenin 10-13 Haziran 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Projenin katılımcı grubunun 4 ortaokuldan seçilmesi düşünülmektedir. Çalışmanın örneklem grubunu, 4 ortaokuldan hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip 5. sınıf düzeyinde 8 öğrenci oluşturacaktır. Proje 1 yürütücü, 2 uzman (1 fen eğitimcisi, 1 özel eğitimci), 4 eğitmen (yaratıcı drama-fen-özel eğitim uzmanlık alanlarında), 5 rehber ve 1 sağlık personelinin katılımı ile başarılı bir şekilde tamamlanacaktır. Tahmin-Gözlem-Açıklama yönteminin entegre edildiği çalışma yaprakları, yaratıcı drama ve eğitsel oyunlar ile öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimlerine katkı sağlanması, fen bilimleri içeriğinde yer alan konu kavramları eğlenerek öğrenmeleri hedeflenmektedir. Proje içeriğinde hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin sahip oldukları özellikler göz önünde bulundurularak günlük planlamalar yapılmıştır. Projenin desteklenmesi durumunda “olmazsamolmaz.trabzon.edu.tr” uzantılı web sitesinden katılımcıların başvuruları alınacaktır. Projenin sosyal medya hesapları kullanılarak duyurulması sağlanacak, bu süreçte okullarla iletişime geçilerek afişler paylaşılacaktır. Düzenlenecek projenin hafif düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilerin bilim adamlarının çalışmalarında kullandıkları yol ve yöntemleri temel alan bilimsel süreç becerilerini kullanma yolunda gelişimlerine katkıda bulunularak özel gereksinimli bireylerin fen bilimleri dersini eğlenerek öğrenmeleri sağlanacaktır. Proje boyunca öğrenciler etkinlikler sonunda elde ettikleri deneyimleri Günce defteri tutarak kayıt altına alacaklardır. Projede yer alan rehber personellerden her gün elde ettikleri tecrübelerle ilgili günce tutmaları istenecektir. Öğrencilerin bilimsel süreç beceri gelişimleri dereceli puanlama anahtarı ile kayıt altına alınacaktır. Projede rehber personel olarak öğrencilerin fen bilimleri öğretmeninden yardım alınacaktır.